15 Eylül 2009 Salı

Kumaş(bez) Çanta Kullanmalıyız


Bayram yaklaştı.Vitrinler sentetik(sunni deri) çantalarla dolu.Bu çantaların hammaddesi petrol.İçimiz dışımız petrol oldu yani.Yalnızca bu bayram öncesi bile milyonlarca sentetik çanta satılacak.Bunu yıllara vurursak ortaya çıkan rakam çok ürkütücü olabilir.Hiç alternatifi yokmuş gibi herşeyin içine sentetik katıveriyoruz.Evde,bahçede,giydiklerimizde hatta yediklerimizde...

Oysaki kullandığımız tüm sentetik ürünlerin alternatifleri var.Plastik masa-sandalye yerine ahşap masa-sandalye,plastik çamaşır sepeti yerine sazdan örülmüş sepet,sentetik çanta yerine bez çanta...Alışveriş için dikilen çantalar da var.Şimdilik bez çanta işinin bir sektörü yok.Patchwork(kırkyama) tekniği ile çanta diken hamarat bayanlarımız var.Bence yalnızca kendileri için dikmemeliler.Ürettiklerini pazarlamalılar.Malesef benim elimden dikiş gelmiyor.Çanta diken birini de tanımıyorum.Onun için alışveriş esnasında kumaş çantaya rastlarsam kapıp alıyorum.Yöresel el dokuması,yöresel kumaşlardan yapılmış çantalar da hoşuma gidiyor.

6 yorum:

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Evet pilav biraz suyunu çekince üzerine dizdim... Servis yaparken de kasenin dibine domatesleri koyup üzerine pilavı koydum... Sevgiler...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

leyya çok güzel çantalar dikiyor eğer farklı birşeyler arıyorsan göz atmanı tavsiye ederim

Tijen dedi ki...

Hiç sevmiyorum yapay malzemeleri. Sağlıklı malzemelerle yapılmış olanları ise yanımdan ayırasım gelmiyor.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Tamamen katılıyorum sana canım,,,
mümkün olduğunca sizler gibi davranıyorum..
yakın mesafelerde mutlaka bez çantamı veya pazar arabamın içine koyduğum paket taşıyıcalırımı tercih ediyorum.
hayranım duyarlılığıza..
sevgilerimle..
İYİ BAYRAMLAR CANIM.

armina dedi ki...

Bende katılıyorum sana, sağlıklı malzemelerle yapılmış olanları kullanmamız gerekli.

mutfakcini dedi ki...

Blogunun ismine bayılıorum biliyomusun :) ve katılıyorum sana..kesinlikle bez çantalar kullanmalıyız.Gelecek için ufak gibi görünen büyük adımlar bunlar.duyarlı arkadaşım benim,teşekkürler.