5 Şubat 2008 Salı

Çarşaf Böreği



Malzemeler:,
_4 su bardağı un,
_2 tatlı kaşığı tuz,
_2 çay kaşığı şeker,
_1 paket instant mayanın yaklaşık beşte biri,
_1 su bardağı ılık süt,
_Yarım su bardağı ılık su,
_2 yemek kaşığı sıvıyağ.
İç malzemeyi dilediğiniz gibi hazırlayabilirsiniz.Ben beyaz peynir ve maydonoz kullandım.
Yapılışı:Unu bir kaba koydum.İnstant mayayı döküp iyice karıştırdım. Kenarda bir oyuk açarak diğer tüm malzemeyi buraya döktüm.Yavaş yavaş bu malzemeyi unla karıştırdım ve yumuşak kıvamlı bir hamur yoğurdum.Hamuru 4 parçaya bölüp yumak haline getirdim.Nemli bir bezle örterek bir kaç dakika dinlendirdim.Mayalanmasını beklemeden hamuru açmaya başlamak gerekiyor.Her bir yumağı servis tabağı büyüklüğünde açtım ve iyice yağladım.Yağlanmış hamurları üst üste koyup birkaç dakika dinlenmelerini sağladım.Bu şekilde dinlenince çok daha güzel açılıyor.İlk yağladığım hamurdan başlayarak tüm hamurları çekip uzatarak,ya da iki elim üzerinde çevirerek incelttim.Aralarına iç malzemeyi koyup rulo şeklinde sardım ve tepsiye yerleştirdim.Üzerine yağ-yumurta sarısı karışımı sürüp çörek otu serptim.200 derecede iyice kızarana kadar pişirdim.
Tarifin orjinali burada.Sahibinin övdüğü kadar var.Çok lezzetli ve kolay bir börekti diyebilirim.

23 yorum:

NİRVANA dedi ki...

CANIM ELLERİNE SAGLIK GÜZEL OLMUSTUR EMİNİM...SEVGİLER...

Melek* dedi ki...

bende yapmıştım hatta seninle aynı gün:) ama telefonum kayıp olduğu için çekemedim resmini üzüldüm ama tekrar deniyeceğim tarifler arasında..tadı çok güzel oluyor... ellerine sağlık..

Yaren dedi ki...

Börek nefis görünüyor,bu saate acikinca aslinda bakmamak lazim ,ama dayanamiyor illede karistirmam lazim sayfalari,böyle harika tarifleri görüncede acikmamak elde degil.Ellerine saglik canim.Iyi bir hafta sonu gecirmeni diliyorum.

Fulya dedi ki...

Çok güzel ama zahmetli bir börek olduğunu biliyorum.Seni tebrik ederim çok güzel görünüyor.Eline sağlık.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

en çok sevdiğim börek buu harika olmuş ellerine sağlık canım..sevgiler

Disalce dedi ki...

çok sevdiğim bir börek..yapmasıda çok zevkli.....

lastik gibi uzaması varya bayılıyorum..

ellerine sağlık.....
nefis görünüyor....

Aynur dedi ki...

amaaninnn :) bu ara cok dadandik carsaf böregine allah sonumuzu hayretsin::)) eline saglik süper gozukuyo...


Sevgiler

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Adsız dedi ki...

günaydin canim

börek harika olmus benimde sik yaptigim bir börek seninkide cok güzel olmus eline saglik

ceyt dedi ki...

ellerine sağlık canım süper görünüyor.çok severim bu böreği.ama uğraştırıyor diye yapamıyorum.
sevgiler

ilham perisi dedi ki...

Tam can evimden vurdunuz.Sayfayı açıpta börekle karşılaştım.Mutfakta özellikle böreklerde başarısızım.Ellerine sağlık.Acaba yufka ile denesem olmaz mı???Çünkü açamam ben hamurunu.

meleginmarifetleri dedi ki...

Wayy harika bir börek bence bende yapıyorum çok güzel oluyor ellerine sağlık canım bay

Adsız dedi ki...

Böregin nefis olmus,

ellerine saglik :)

SİBELL'CE dedi ki...

canım mrb! en sevdiğim börek çeşidi valla bayıldım ellerine sağlık .sen keşke annen olsaydım demişsin ya bna .bnde diyorumki keşke çocuğun olsaydım da senin şu muthiş böreğinden ve diğerlerinde hamm yapsaydım :)) canım arkadaşım sevgilerimlee öptm

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefgis bir börek olduğu her halinden belli oluyor..İmrenmemek elde değil..Ellerine sağlık canım..

Sevgiler

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK börek nefis görünüyor.annem sık sık yapar.ama ben hiç elimde açmayı denemedim. en kısa zamanda denemek lazım:)

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.Çok zahmetli olsada denenecek

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
böregin nefis görünüyor, ellerine saglik diyorum.

Ben artik her yerde carsaf böregi görür oldum, bu gidisle bende yapacagim galiba, cünkü artik dayanamiyorum.

Selam ve sevgilerimle..

muko dedi ki...

oo bugünlerde ne çok karşılaştım çarşaf böreğiyle :D
harika görünüyor ellerine sağlık
ben bu böreği hep annemden yedim bir kaç kendim denedimm anneminki kadar güzel olmasada kötüde olmadı
sevgilerr...

Gönül dedi ki...

canım benim ziyaretin ve dileklerin için teşekkür ederim....böreğinde köftende harika olmuş ellerine sağlık..esvgilerimle öpüyorum

ceyt dedi ki...

canımcım, nasılsın görünmüyorsun.merak ettim.
öptüm canım.
sevgiler

Saliha dedi ki...

ellerıne saglık ,herkesler denedı bır ben yapmadım yapamamda sanırım ımrenıyorum sızlere..maasallah..

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

GÜNAYDINN CANIM
Hiç sesin soluğun çıkmıyor:)

biz ayşe yaren aynur ve ben dörtlüsü olarak, diyet etkinliği yapmaya karar verdik,seninde katılımlarını merakla bekliyorum
ayrıntılara sayfamdan ulaşabilirsin.
sevgiyle kal

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor,ellerine saglik.Sevgiler.