19 Ağustos 2009 Çarşamba

Mersin'de Deniz Keyfi+Plastiğe Alternatif Çözüm Önerisi

Evdeki plastik eşyaları gözden geçirdim.Bir kısmı geri dönüşüme gitti.Yoğurt kovası kalınlığındaki plastikleri geri dönüşüme gönderebiliyoruz şimdilik.Diğerlerini de(pet şişe gibi) ayrı poşetliyorum.Ama geri gönüşüme gittiğinden emin değilim.
Plastik kullanımı öyle bir noktaya geldi ki,bambu ve hasır sandalyelerin bile plastiklerini üretmişler.Karşıdan bakıldığında plastik olduğunun anlaşılması imkansız.
Plastiği bu kadar çok kullanmanın iki önemli sakıncası var:
Birincisi;plastik petrolden üretiliyor.Petrol rezervleri ise tükenmek üzere.Kullandığımız her bir plastikle muhtemel bir üçüncü dünya savaşını teşvik etmiş oluyoruz.
İkincisi;plastik doğada yok olmuyor.Bir piknik alanında pet şişe bıraktınız farzedelim.Bin yıl sonra bilmem kaçıncı kuşaktan torununuz aynı yerde piknik yapmaya niyetlenmiş olsun.Bıraktığınız pet şişenin hala orada olduğunu görecektir.Rüzgar götürmediyse:P


Buradaki haberi okuduğumdan beri Mersin'e gitmeyi düşlüyordum.Böylece plastik çamaşır sepetlerini,çöp kovalarını,seleleri atıp(geri dönüşüme gönderip) yerine el emeği,doğayla barışık sepetler alabilecektim.Sonunda kısmet oldu;eşim deniz aşkına,ben sepet aşkına düştük yollara:)


Mersinli dost-ahbap yardımcı oldu;kimseciklerin uğramadığı bir kumsal bulduk.Koskoca kumsal bize ait gibiydi.Bu kez denize girmedim.Gölgede oturdum,fotoğraf çektim,deniz kabuğu topladım.Sabah 10:30'dan sonra,akşam 17:00'den önce denize girilmesine izin vermedim.Bazıları bana 'pimpirikli' ya da 'aşırı kaygılı' yakıştırması yapıyor,varsın olsun.


Sivas'tan aldığım söğüt ağacından çamaşır selesini plaj çantası niyetine kullandım.Ama oyuncaklara bir çözüm bulabilmiş değilim.Keşke şu kovaların,tırmıkların alternatifleri olsaydı.Cilalanmış ahşap olamaz mı mesela?Elimden geldiğince yerli üretim olmasına dikkat ediyorum şimdilik.http://www.pilsan.com.tr/Ülkemizde oyuncakların yüzde doksanı ithal ediliyor.Böyle bir ortamda Pilsan bence zoru başarmış.Takdir etmek gerek.Kriz ortamında takdirlerimizi satın alarak gösterelim derim ben.Seneye bunu da bulamayabiliriz.


Sepetçileri bol bol görüntülemiştim.Ufaklık makineyle oynarken o fotoğrafları silmiş malesef.inşaAllah bir dahaki sefere...Sepetler inanılmaz ucuzdu.70 liraya evimin bütün sepet ihtiyacını aldım.Meraklıları için ilerde çekip yayınlamayı düşünüyorum.Pek meraklısı da yok,biliyorum ama.Ben bu yola baş koydum:)

Not:Sepetçileri Mezitli ile Erdemli arasında yol kenarında görebilirsiniz.

6 yorum:

armina dedi ki...

Plastiğin petrolden yapıldığını bilmiyordum, en iyisi plastik kullanmamak.

Unknown dedi ki...

HAYATIMIZA ÖĞLE BİR GİRDİKİ,HELE GENÇLERİN PLASTİKSİZ HAYATA ALIŞMASI ÇOK ZOR.OYSA BİZ KÜÇÜKKEN KÜP VARDI EVLERİMİZDE SU İÇİN,FİLE VARDI PAZARLIKLAR KONURDU İÇİNE ....BİR SÜRÜ ŞEY VARDI PLASTİK OLMAYAN.GENÇLERİN DUR DEMESİ LAZIM PLASTİĞE.

keskinli dedi ki...

herkes bu kadar duyarli olsa keske
ama yeni nesil daha cok plastik düskünü sahilde cok güzel görünüyor canim sevgiler hayirli ramazanlar

birsence dedi ki...

Ramazanı-ı şerifiniz mübarek olsun.Yüce Allahım yaptığınız dualrı ve hayırlarınızı geri çevirmesin..dualarda buluşmak üzere....

Alime dedi ki...

Kesinlikle söylediklerine katılıyorum.Artık her şeyin plastiği var.Bende marketten alış veriş yaparken kendi bez torbalarımı götürüyorum.Ordaki poşetleri kullanmamaya çalışıyorum.Az da olsa katkı katkıdır.

ceyt dedi ki...

ne güzel yazmışsın herkesin hepimizin duyarlı ve dikkatli olması lazım.
resimlere de bayıldım.yıllar önce gitmiştim mersine görünce yine canım istedi.