14 Ağustos 2009 Cuma

Uzungöl Yaylası(Trabzon)


İsmiyle müsemma;uzun bir göl,çevresinde motel ve restoranlar,gölü besleyen bir akarsu. Dağlardan kaynayıp geliyor.Mütemadiyen bulutlu bir gökyüzü.Yılın sadece bir kaç günü güneş yüzünü gösteriyormuş.Nasipliydik;üçüncü gün güneşi görme fırsatımız oldu.Fırsattan istifade bir iki çiçek böcek fotoğrafı çektim.Havanın kapalı olması gözünüzü korkutmasın.Yağmurlu iklimin kendine has etkileyici bir güzelliği var.Benim gibi güneyde oturanlar söylemek istediğimi daha iyi anlayacaktır.Benden daha güneyde yaşayan turistlerle karşılaşacaksınız bol bol.

Yazın kuzeye kışın güneye...Çok şükür memleketimizde dört mevsimi aynı anda yaşamak mümkün.
'Saklı cennet' diye bahsediyorum Uzungöl'den.Şimdilik hak ettiği ilgiyi görmüyor.





Kaldığımız motelde kamp için özel bir alan ayrılmıştı.Bana göre iklim kamp yapmaya müsait değil.En güzeli bir bungalovda kalmak.İlk fotoğraftaki bungalovda kalmak istedim.Malesef önceden tutulmuştu.Kısmetime aşşağıdaki odalardan biri düştü.
Tatilini uzungöl'de geçirmek isteyenler için bir kaç uyarı ve tavsiye;
_Temmuz ayında kışa yakın sonbahar havası yaşanıyor.Kışlık değil sonbaharlık giysiler götürmek gerekiyor.Yağmurluk alırsanız iyi olur.Gerçi yağmurluğu oradan da temin edebilirsiniz.

_Sivrisinek kovucu şart(prize takılanlardan)

_Odalarda elektrikli sobalar var.'Üşür müyüz' diye endişe duymanıza gerek yok.

_Yağmurda ıslanan giysilerinizi kurutamayacağınız için yedek giysiler alın.



Kahvaltıdan önce yürüyüşe çıkmanızı tavsiye ederim.Göl manzaralı restoranlarda kahvaltınızı yapın.Faytonla dolaşın.Arabanız varsa yakındaki köye uğrayın.Köy evlerini,mısır ve fasulye tarlalarını yakından görün.Köylülerle sohbet edin.
Hediyelik eşya dükkanlarından bol bol alışveriş yapın.Sivri tabanlı sepetlere bayılacaksınız.Dikdörtgen şeklinde bir keşan kumaşı alıp boynunuza dolayın ya da başınıza örtün.Fazla fazla alıp sevdiklerinize hediye edin.
Yöre insanının el emeği ile ürettiği pek çok şeyi dükkanlarda bulabilirsiniz.Tek tük de olsa uzakdoğudan getirilen eşyalar gördüm.Almadan önce menşeini sormanızı tavsiye ederim.Trabzon'a kadar gidip Çin malı dekoratif bir eşyayla dönmek istemiyorsanız:)

Hediyelik eşyalardan bir sonraki yazıda bahsedeceğim.Çünkü o konuya çok önem veriyorum.Şimdilik bu kadar olsun.



Not:Uzungöl motelleri için şuraya bakabilirsiniz.

3 yorum:

Tijen dedi ki...

Ne güzel yerler. Bir göremedim oraları iyi mi? Ne zaman kısmet olacak bakalım.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Bayıldım doğrusu... Hem hediyelikler, hem sepetler, en önemlisi doğa çok güzel... İnşallah bana da kısmet olur bu güzellikleri görmek... Sevgiler...

Mavi_Elmas dedi ki...

Harika yerler. Her yıl bir Karadeniz turu için plan yapıyor ama hep başka yerlere nasip oluyor. Okuyunca yeniden heveslendim.