4 Eylül 2008 Perşembe

Kapadokya Gezisi(Cappadocia_Turkey)

Uzun bir aradan sonra herkese merhaba.Yorucu bir KPSS maratonu,ev temizliği, ardından tatil...En son tarif yazmamın üzerinden neredeyse 6 ay geçmiş.Ramazan ayının tüm mü'minler için hayırlara vesile olmasını diliyorum.Aylardır doğru dürüst mutfağa girmeyen ben, Ramazan vesilesiyle bişeyler döktürmeye başladım acizane:)Ama önce tatil izlenimlerimi yazmak istiyorum.


Yolculuğumuzun ilk durağı Kozaklı(Nevşehir).Termal otelleriyle ünlü küçük bir ilçe.Yaz aylarında termal otel fikri biraz garip gelebilir ama asıl amacımız Kapadokyayı gezmekti.

Yolumuzun Kayseriden geçmesini fırsat bilip, mantı ve sucuk yiyebileceğimiz bir yer bulduk.Ev mantısı yemeyi umuyordum ama istediğim gibi olmadı.



















Öğleden sonra otelimize yerleştik.Aslında, Kapadokyayı gezerken cave hotel(mağara otel)'lerde konaklamayı hayal etmiştim ama eşim havuzlu otel konusunda ısrarcı oldu.ne yapalım,başka bahara.



İlk günü dinlenerek ve havuza girerek geçirdikten sonra, ertesi sabah kahvaltımızı yapıp, Avanos'a doğru yola çıktık.Kozaklı-Avanos arası 72km.Dolayısıyla yol hiç yorucu olmadı.Son anda Avanos'a girmekten vazgeçip Zelve tarafına döndük.Yol üzerinde Paşabağı denilen, peribacalarının yoğun olduğu bölgede bol bol fotoğraf çektik.



Paşabağında deve ile turlamak ya da üzerinde fotoğraf çektirmek mümkün.


Gitmeyi düşünenler için bilgilendirme amaçlı söylüyorum;müzelere giriş, yerli turistler için kişi başı 8 lira.Neyse ki ,Turizm Bakanlığının 20 liraya sattığı müze giriş kartlarından haberdar olduk.Kartla bir yıl boyunca Türkiye'nin tüm müzelerini ücretsiz gezebiliyorsunuz.



Bu bölgedeki mağaralar keşişlerin inziva yeriymiş.





Paşabağını gezdikten sonra, bir iki dakika uzaklıktaki,Zelve Açıkhava Müzesine gittik.çocukla tamamını gezemeyeceğimize kanaat getirince bir iki fotoğraf çekip ayrıldık.




Zelve, eskiden bir yerleşim yeriymiş.Taşlara oyulan mağara evlerde yaşayan insanlar daha sonra başka bir bölgeye nakledilmiş ve burası müze olmuş.

Bu mağara geçmişte mutfak olarak kullanılmış.







Sırada, Göreme Açıkhava Müzesi var.



4-13.yüzyıllar arası manastır olarak kullanılmış.Her yerde kiliseler var.Karanlık kiliseyi gezmek için ayrıca ücret ödemek gerekiyor.
Tavan süslemeleri




Bunlar da mezar odalarıymış.



Göreme açıkhava müzesini gezip Ürgüp'e doğru yola koyulduk.Şehrin girişinde, sağ tarafta, kapadokyanın simgesi haline gelmiş olan peribacaları var.
Ürgüp, daha ziyade konaklama ve eğlence olarak ün yapmış.Şehirde bir çok konak ve mağara restore edilerek otel haline getirilmiş.Bu da meşhur Asmalı Konak dizisinin mekanı.
Televizyonda göründüğü kadar geniş olmaması dikkatimizi çekti.Daha önce,'Zerda' dizisinin çekildiği konağı gezerken de aynı şeyi düşünmüştük.

Ürgüp'te ufaklık baklava diye tutturunca mecburen bir pastaneye oturup, baklava ve limonata istedik.Ben yalnız limonata içtim.İştahımı Avanos'ta yiyeceğim testi kebabına saklıyordum çünkü:)

Ve nihayet...Çanak çömlek diyarı Avanos'tayız.Çok acıktığımız için önce yemek yiyip daha sonra çömlek almaya karar verdik.


Esnafa en iyi testi kebabını neresi yapar diye sorduğumuzda ''Zelve ya da Tafana restoran'' dediler.İlk rastladığımız Zelve olduğu için oraya girdik.

Siparişimizi verip sabırsızlıkla beklemeye başladık.

Eşime,''peyniri tırtıklayıp durma,fotoğraf çekeyim öyle'' dedim ama duramaz ki:)


Garson,biz daha ne olduğunu anlayamadan,testiyi kırıverdi.Yemeğin içinde hiç testi kırığı olmaması ise çok ilginçti.


Etler biraz daha pişseydi daha çok hoşuma giderdi ama gene de güzeldi.Kapadokya'ya gidenler testi kebabı yemeden dönmesin derim ben.

''Kör de bilir Avanos'un yolunu,testi bardak kırığından bellidir.''

Aşık Seyrani, Avanos hakkında bunları söylemiş.(Keşke _de bağlacını bitişik yazmasalardı)


Karnımız doyunca alışveriş faslına geçtik.

Hemen yan taraftaki çanak-çömlek dükkanlarında, elma çayı(apple tea) içip,çömlek yapımını izleme fırsatı da bulduk bu arada.

Meraklıları için bir kaç bilgi:Avanos çömlekleri, şehrin içinden akan Kızılırmak'tan çıkarılan toprakla,doğal malzemeyle ve elde üretiliyor.Gene de son yıllarda artan fabrikasyon ürünlere karşı dikkatli olmakta fayda var.Çömlek, geçirimli malzemeden üretildiği için, içine konulan malzemeyi uzun süre aynı ısıda tutma özelliğine de sahip.Bunun yanında aşşağıdaki gibi dekoratif amaçlı üretilen ürünler de var.




Dükkan sahipleri Kütahya'dan getirttikleri çinileri de satıyorlardı.Ben buna bir anlam veremedim.Çini ya Kütahya'dan alınır ya da İznik'ten.Çömlek ise Avanostan...Bir sonraki durağımız İznik olduğu için çinilere dönüp bakmadık bile.


Bunlar benim aldığım çömleklerden bazıları





İlerleyen günlerde ziyaret ettiğimiz kayınvalidem,aldıklarımı görünce, eski eşyaların içinden bu zeytin küpünü bulup çıkardı.Plastik bidonlar çıkınca kullanmaz olmuşlar.Sentetik icad oldu doğallık bozuldu:(


Kapadokya maceramız Avanosla birlikte son buldu.Bölgenin tamamını gezmemiz mümkün olmadı tabi.Ihlara Vadisi,balon turu,çocuklu bir aile için fazlasıyla yorucu ve tehlikeli olabilirdi.Otelde bir gün daha geçirdikten sonra İznik(Bursa)'e doğru yola çıktık.İkinci durağımız İznik başka bir yazıda...Yukardaki fotoğrafı İznik'te bir bağda çektim.

30 yorum:

Adsız dedi ki...

YAAAA ZATEN TATİL DELİSİ BİR İNSANIM. BU SENE BEBEĞİMİZ ÇOK KÜÇÜK OLDUĞU İÇİN BİR YERLERE GİDEMEDİK. ŞİMDİ NASIL ÖZENDİM. GELECEK SENENİN TATİL HAYALLERİNİ KURMAYA BAŞLADIM.

hamdivehusnucan dedi ki...

yorumunuzada güldüm:))) küçüklere alıştım büyüklerden sakınalım:))) valla zamlar ve istatidtikler beni artık kızdırmıyor güldürüyor:)))selam not gezdiginiz yerler nefis .

butterfly dedi ki...

Tatil fotoğrafları harika. Bu güzel görüntüleri bizimle paylaştığın için teşekkürler canım, gezmiş kadar olduk:).
Sevgiler..
aslı

ab-ı hayat dedi ki...

Hoşgeldin!


Umarım kpss iyi geçmiştir ve istediğin sonucu almışsındır.Güzel paylaşımların için teşekkürler...


sevgiler...

ceyt dedi ki...

hoşgeldin canım.ben de uzun zamandır yoktum yeni geldim.çok güzel resimler bizimle paylaştığın için teşekkürler.güzel bir tatil geçirmene de çok sevindim.hayırlı ramazanlar.
sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

Hosgeldin canim,
Kaysei mantisini disarda yedigin zaman evde dolan manti gibi olmuyor bende buna sahitim.Kayseri mantisini kayserili birinin evinde yiyeceksin bak sen ozaman mantinin tadina.
bizde gittik kozakli roza oteline esim denizi sevdigi icin cok kalmadik .
Tatiliniz güzel gecmis darisi seneye insallah
hayirli bereketli ramazanlar

Disalce dedi ki...

canım ne kadar güzel gezip eğlenmişsin...

şu an dikkatimi çeken en önemli şey testi kebabıııııııı...

veee uzun zamandır yazmıyordun nihayet geldin...

öpüyorum seni..

Melek* dedi ki...

Hoşgeldin sefalar getirdin,kaldığınız otel çok güzelmiş,değişik ve güzel yerler gezdiğinize deymiş. abimizin peyniri tıktıklıyarak yemesine şaşmadım doğrusu ee kimin abisi:)testi kebbını ilk tv deizilediğimde testinin parçaları içine girer olmaz yenirmi dedim kendimce şimdi yazdığında bende şaşırdım parçaları içine girmemiş diye...bizimkinede gösterdim resimleri şaşırdı testi kebabına:)çinilere gelince ortak memleketimizden şaşmamak gerek çini alımında:)çömleklerinde bir harika sevimli durmuşlar evinin bir köşesinde dekor olarak çok yakışır.neden kayınvalidemin küpünü alıvermedinki:) üzerine cam kestirip sehpa yapardın hehe:)üzüm bağlarında dalında çekilen üzümde bir başka gözüküyor... Ramazanın mübarek olsun..bornoz olayı başarıyla tamamlandı,amcasından....hedaye:):):)

Unknown dedi ki...

fotograflarla kendini orda hissediyor insan:) bizimle paylastigin icin tessekkurler.

Adsız dedi ki...

Hoşgeldiniz...

ne hoş fotoğraflar bunlar böyle..

hele küp kebabı. Aman allah dedirtiyor :)

sıcacık sevgiler.

Adsız dedi ki...

merhaba, hoşgeldin, resimler gezmişim gibi hissettirdi doğrusu.

Selma Alkan dedi ki...

Tekrar bloguna donmene ve bize bu guzel resimleri izleme sansini verdiyin icin cok tesekkur ederim. Asmali konagi gorunce birden hic bir bolumunu kacirmadan izledigimi hatirladim..Testi kebabinida o dizide gormustum ve tadini cok merak etmistim , sen tatmissin afiyetler olsun..resimler harika oglun'da cok seker cikmis Allah bagislasin..BLoguma ziyaret edip yorum yazmanada cok sevindim tesekkur ederim..Kars ozunde kucuk bir yer..Kalesine ciktiginda butun Kars ayaklarinin altinda gibi hisersin ve yemeklerine gelince hmmm cok leziz,ozelikle hangel. Sanada hayirli ramazanlar diliyorum saglicakla kal sevgilerimle..

Yaren dedi ki...

Ürgüp,kapadokya,göreme harika yerler.Ben ilk gördügümde hayran kalmistim,kendimi baska bir evrende sandim.Günes batiminda tepeden bakma bir rüya gibi.Ama testi kebabini yemedik.Ama yine gitmek niyetindeyiz, o zaman bunu telafi edeibliriz;)Güzel paylasimlerin icin tesekürler.Hayirli Ramazanlar,sevgiyle kal.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

HARİKA RESİMLER,
HARİKA LEZZETLERR...
HAYRLI RAMAZANLAR DİLİYORUM.
SVGLRRR

mutfaktelaşı dedi ki...

tekrar yazmaya başladığına sevindim.tatil resimlerin de çok güzel özellikle de testiler.
antebin bizim tarafında elektrikler 6 ay boyunca kesilmedi, siz iyisimi taşının :)))

Adsız dedi ki...

günaydin :))

tatil yeri süper görünüyor, iyi gezmissiniz :))

benim esim mangala bayilir yeni aldik sürekli yapiyoruz, sanirim hic dinmicek bu sevgi, hem mangal yapmayi sever hem mangal yemegini seve seve yer :))

senin esinde alisir, ramazandan sonra bi mangal yakarsiniz artik :))

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Hoşgeldin canım çok uzun zamandır yoktun dönmene sevindim Sibel blog alemini terketti galiba demişsin:) üst üste gelen sorunlardan devam edemedi ama yakında oda dönecek...Fotoğraflar harika gezmiş kadar oldum..Hayırlı ramazanlar..

banu kırmızıgül dedi ki...

canım hosgeldın ve resımler cok guzel memleketımı gezman benı sevındırdı sevgılerımle..

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

güzel yorumun için çok teşekkürler.resimler harika.emeğine sağlık.sevgiler.

SOFRAM dedi ki...

Ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için çok teşekkürler...Antakya'ya giderken birkaç sefer uğradık Antep'e,gerçekten o yörelerde yeme içme çok ucuz,hem de çok lezzetli.Biz de geçtiğimiz bayramda gitmiştik turla Kapadokya'ya, gerçekten büyüleyici bir yer ama yemek bakımından pek tatmin olmadık, hatta testi kebabında da olumsuzluklar yaşamıştık, ama bunun dışındakiler güzeldi.
Güzel bir tatil geçirmenize sevindim, görüşmek üzere sevgiler...

Yasemin dedi ki...

gercekten uzzzuuunn bi tatil olmus :D e artik iyi dinlenmissin harika tarifleri biriktirmissindir :D bekliorum! ha bu arada yorum birakmadan gececektim ama tehlikeye dusmeyeyim dedim :D:D

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
gezdiğiniz yerleri, ne güzel anlatmış ve fotoğraflamışsınız.Sizinle beraber bende görmüş kadar oldum.
Bu arada dilerim KPSS sınavınız çok iyi geçmiştir.
Sevgiyle kalın.

Unknown dedi ki...

canim hos geldin.
ne guzel resimlerrr bende yillar once gitmistim cok etkilenmistim magaradan evler otantik sehir resimlerden anilerimi yasadim tesekkur ederim.
ohhh testi kebabinida gorunce :)))
lezzeti hala damagimdaaaa.
bol bereketli hayirli ramazanlar.
selam ve sevgilerrrr.

nazardeğmesin07 dedi ki...

ziyaretine çok sevindim seninde çok güzel sayfan var ayrıca çok lezzetli maşallah sevgiler arkadaşım tekrar görüşmek üzere....

made in funda dedi ki...

resimler ve anlatım harika.çok güzel bir tatil geçirmişsiniz canım.bu arada dilbilgisine benim kadar önem veren birini görmek çok hoşuma gitti.hayırlı iftarlar..

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Hoş geldin canım, uzun ve güzel bir tatil geçirmişsiniz, bende seneler önce 2 sefer gitim çok güzel yerler ve anılarla dönmüştüm.
Ellerinize sağlık mantı çok nefis görünüyor.
Hayırlı bereketli ramazanlar diliyorum sevgiler

TAZE NANE dedi ki...

Bıraktığınız yorum için teşekkürler. Tatil fotoğraflarınız çok güzel, insanı imrendiriyor. İyi Ramazalar.

Ayse Pamuk dedi ki...

Harika bbir tatil yapmışsın hayatım.Allah içine sindirsin.Ama benim aklım testi kebabında kaldı:))

Jasminskager dedi ki...

Canim gidip gormus kadar oldum inanki ne guzel yerler ah cennet vatanim her kosesi muhtesem.Paylasimin icin tesekkurler.

Adsız dedi ki...

ne kadar güzel kareler böyle insanın hemen yola düşesi geliyor

sevgilerr