25 Ekim 2007 Perşembe

Biber Dolması(Antep usulü)



Malzemeler:

_2 su bardağı pirinç,

_Yarım kilo yağlı kıyma,

_2 adet orta boy soğan,

_Yaklaşık 1 baş sarımsak,

_1/2 su bardağı zeytinyağı,

_Biber salçası+domates salçası,

_Limon suyu(arzuya göre sumak ekşisi ya da limon tuzu da kullanılabilir),

_Dilediğiniz kadar karabiber,kırmızıbiber,Yeteri kadar tuz.

_30-40 adet biber(Sayı biberlerin büyüklüğüne göre değişebilir)

Yapılışı:Biberler yıkanır,içleri temizlenir.Ben kırmızı salçalık biber de kullandım.Antep'te biberlerin acı olanları kullanılır.Fotoğraftakiler tatlı biber.

İçi için ise soğanlar ve sarımsaklar yemeklik doğranır.Diğer malzemelerle birlikte yuvarlak bir tepside yoğrularak karıştırılır.Biberler bu malzemeyle doldurulur.Tıka basa doldurulmamalı ve üzerinde biraz boşluk bırakılmalı(Şişme payı).Tencereye üst tarafı yukarı gelecek şekilde dizilir.Bir kapak,varsa dolma taşı konur.Kaynamaya başladıktan sonra yarım limonun suyu sıkılır ve yaklaşık 20 dakika kadar kısık ateşte pişirilir.

Tarif için Antepli arkadaşım ve dostum Sema Hanım'a teşekkür ediyorum.

4 yorum:

Melek* dedi ki...

bu resimde neyin nesi:)daha düne kadar yoktuu hemde görüntü mükemmel bişey çok orjinal duruyor sanki usta bir ressamın fırçasından kağıda yansıttıkları tabi bunlardan sonra tadını tartışmaya gerek dahi yok:)

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Kırmızı biberleri ertesi gün pişirdim de ondan:)Teşekkür ederim,iltifat ediyorsun:)

Zehra Güçlü dedi ki...

merhaba,
dolmaları pişirmek için tencereye su koymuyor muyuz:) benimde şuan ocağımda dolma var bakalım sizinki gibi olacak mı:)

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

qcazz senin dolma daha lezzetlidir eminim çünkü su da koymuşsun:)))
Geç yayınladım özürdilerim:)