2 Ekim 2007 Salı

Kış Hazırlıkları(Evde zeytin nasıl yapılır?)

Bursa'da bir zeytin ağacı.



Yeşil renkli zeytinler kararmış olanlardan ayrılır.Resimdeki gibi çekiçle hafifçe vurarak kırılır.Sonra bir kaba alınır,üzeri su ile doldurulur ve acımsı tadının yok olması için hergün suyu değiştirilir.On gün sonra tadına bakılır,acımsı tat yoksa tuz eklenir.Hepsi bu kadar.Kırma aşaması biraz meşakkatli oluyor ama sizi temin ederim bu lezzeti marketlerde asla bulamazsınız.Benimkiler henüz olmadı.Sabırsızlıkla bekliyoruz:)

..................................................................
05 Ekim:Zeytinler yenecek hale geldi.Zeytin kırmakta bana yardım eden eşime ve bu zeytinleri 16 saatlik mesafeden gönderen eşimin ailesine teşekkür ediyorum:)






5 yorum:

Melek* dedi ki...

ZEYTİNLERİN OLDU HERALDE ÇOK GÜZEL GÖZÜKÜYORLAR.bENİM YERİMEDE YİYİN BARİ:)

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Teşekkürler:)

Adsız dedi ki...

merhaba,
gecenlerde arkadasim banada getirmis yesil zeytin hergun bir kac defa suyunu degis demisti, sertlestiginde hazir demek demisti, sertlesmeye basladi ama tadi pek yok gibime geliyor, tuz eklemedigim icin mi acaba lutfen firsatiniz oldugunda bana cevap verirseniz cok sevinirim, cok merak ediyorum nasil olacak...sevgiyle kalin.Ellerinize saglik.
mlale
mlale.blogcu.com

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Lale hanım, zeytin konusunda uzman sayılmam,bu güne kadar 7-8 kez zeytin yaptım.Suyunu değiştirdiğiniz zeytinin tadına bakın,acı değilse tuzlanma vakti gelmiştir.Ama acı olmasa bile tuzsuz zeytini tattığınız zaman yüzünüzü buruşturursunuz.Yani alıştığınız zeytin tadı yoktur.Önemli olan acı olmaması.Her gün suyunu değiştirdiğiniz zeytin maksimum 10 gün sonra tuzlanıp yenebilecek kıvama gelir.Siz günde bir kaç kez değiştirdiğinize göre daha kısa zamanda amacınıza ulaşırsınız.Sanırım 5-6 gün sonra tuzlayabilirsiniz.Zeytin suyunu değiştirdikçe sertleşmez,bilakis yumuşar.Tecrübelerime dayanarak söylüyorum.Hatta vaktinde tuzlanmayan zeytin aşırı biçimde yumuşayarak renk değiştirir.
Bildiğim kadarıyla anlatmaya çalıştım,umarım zeytinleriniz çok lezzetli olur,kolay gelsin:)

Adsız dedi ki...

Merhaba,
bloguma gelip bilgi verdigin icin cok cok tesekkur ederim, artik tuzladim ve olmasini bekliyorum, insallah iyi bir sonuc alirim.
Tekrar tesekkur eerim, sevgilerimle.
mlale
mlale.blogcu.com