27 Ekim 2007 Cumartesi

Fırında Etli Mantar


Malzemeler:


_250gr. mantar,


_250 gr. kuşbaşı doğranmış et,


_3 adet salçalık kırmızı biber,


_2 adet sivri biber,


_1 adet büyük boy soğan,


_Bir adet domates,


_1 yemek kaşığı salça,


_Tuz ,karabiber ,kırmızı biber,


_Arzu edenler bir kaç diş sarımsak ekleyebilir.


Yapılışı:Önce, eti düdüklü tencerede 20 dakika kaynattım.Biberleri tavaya alıp bir miktar yağ ilavesiyle kavurmaya başladım.(Soğan daha erken piştiği için önce biberleri kavurdum)Halka halka doğranmış soğanları ekleyip kavurmaya devam ettim.Pembeleşmeye başladığında mantarı da ilave ettim.Mantarlar suyunu tamamen çekene kadar kavurdum.Bir kaşık salçayı yarım su bardağı su ile karıştırıp sebzelere ekledim.Son olarak tuz ve baharatları da atıp altını kapattım.Tüm malzemeyi (et de dahil)fırın kabına alıp, üzerini aşmayacak kadar su(haşlanan etin suyunu) koydum.Fazla pişmemesini istediğim için, küpküp domatesi de bu aşamada ilave ettim ve 200 derece fırında 15 dakika kadar pişirdim.


6 yorum:

Melek* dedi ki...

ben mantarı çok severim eşimde geçen gün mantar almış yemeğini yapıyım diye daha kısmet olmadı yapmak belkii bu tarifi yapıp siteme koyup rakip olurum sana:))

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Hehe bu tarifi ben uydurdum.Patenti bende:)))

meleginmarifetleri dedi ki...

çok güzel olmuş ellerine sağlık bende çok severim mantarı benim oğlum yemez birtek ama ben yinede yaparım güzel bir lezzet olduğuna eminim iyi haftasonları hoşçakal

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba,


Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor mantarlar.Mantarlı bütün lezzetleri seven birisi olarak bu yemeğide çok beğeneceğime eminim.


selamlar...

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Teşekkürler yorumlarınız için.Mantar sevmeyen yok gibi,çocukları saymazsak:)Benim ufaklık da yemiyo malesef.

Gönül dedi ki...

ohhh ne g�zel bi yemek olmu� bu b�le..sen uydurmalara devam et can�m..sevgilermle