20 Ekim 2007 Cumartesi

Karbonatlı Börek(Bursa)


Baştan söyleyeyim,içinde soda yok.Adını böyle koymuşlar.
Yapımı son derece basit, zamanınızı almayan kolay bir börek.

Malzemeler:

_3 su bardağı un,

_3 yemek kaşığı yoğurt,

_3 çay kaşığı tuz,

_1 çay kaşığı karbonat(dolu dolu olacak),

_3/4 çay fincanı su.

Yapılışı:Önce yoğurt ve tuzu,biraz karıştırdıktan sonra da diğer malzemeleri ekleyip sert olmayan bir hamur yoğurun.Elde ettiğiniz hamuru iki eşit parçaya bölerek yumak yapın. 1_2 dakika dinlendirin ve her bir parçayı servis tabağı büyüklüğünde açarak kare şeklinde kesin.Bol yağda iki yüzünü de kızartarak afiyetle yiyin.Dilerseniz arasına peynir vs. harç da koyabilirsiniz.

4 yorum:

Melek* dedi ki...

bu böreği ben özellikle pazar kahvaltılarında yaparım arasında peynir veya domatesle çok güzel oluyor ben kayınvalidemden öğrendim.Peki ya senn:))

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Tüh yaa:)
Aklımdaydı bak.Kayınvalidemin tarifi diye not düşecektim.Neyse bu vesileyle şeetmiş olduk:))

lezzetlilerim dedi ki...

Merhabalar sayfama yaptığınız ziyaret ve yoruma teşekkür ve iadei ziyarete geldim.Her iki sayfanızıda çok beğendim. Ellerinize ve yüreğinize sağlık.Sizi arkadaşlarıma ekliyorum. İnşallah bundan sonra sık sık ziyaretleşiriz. Tekrar beklerim. sevgiler

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Lezzetlilerim, teşekkür ederim ziyaretiniz için, ayrıca arkadaş listenize eklediğiniz için.Ben de ekliyorum sizi.Tabiki görüşelim çok memnun oldum.Sevgiler:)