28 Ekim 2007 Pazar

Roka Salatası


Balığı görünce arkamı dönüp kaçarım ama, rokaya bayılırım.Zaten, sevmediğim sebze hemen hemen yok gibi.Geçen gün, arabayla dolaşırken, yol kenarında bir tezgahta gözüme yeşil bişiyler ilişti.Eşime dönüp ''dur çabuk!yeşil bişiyler gördüm'' dedim:)Eskiden bana, ''Yeşili çok mu seviyosun?Babana söyle seni çayıra bağlasın'' esprisini sık sık yapan eşim, dayanamadı durdu.Sağolsun bana hiç kıyamaz:)Ben de tezgahta ne varsa hepsinden aldım.Zira, genellikle marketlerden alışveriş yapmak zorunda kaldığımız için sebze-meyvenin tazesini bulmakta zorlanıyoruz.Şöyle doya doya bir pazar alışverişi yapmayalı çok zaman oldu.Her neyse bir roka salatasına da bu kadar girizgah fazla oldu.Geçelim tarifine.Çok uzun bir tarifi var:P
Malzemeler:
_1 demet roka,
_Zeytinyağı,tuz,limon,
_Süslemek için 1 domates.
Yapılışı:Rokayı yıkayıp doğrayın.Tuzunu atın,zeytinyağı gezdirin,limon sıkın,domatesle süsleyin.
Soğan,maydonoz,salatalık da ilave edebilirsiniz.Ama ben sade seviyorum

1 yorum:

Melek* dedi ki...

ben rokayı evlenmeye yakın teyzemin oğlunun dükkanında çalışmıştım ilk orada yedim yazın karpuz,peynir,rokayı saplarıyla birlikte tuzlayıp,limonladık çok güzel gitti valla ellerine sağlık birde çok faydaları olduğunu biliyorum faydalı şeylerik yemesini severim
sevgi ve muhabbetlerimle