2 Ekim 2007 Salı

Kış Hazırlıkları(Karışık Turşu)



Artık bunaltıcı sıcaklar yok.Turşu yapmanın tam zamanı.


Karışık turşu için malzemeler:


_Beş litrelik bir kavanozu dolduracak kadar sebze(Ben; salatalık,tatlı kırmızı biber ve havuç kullandım)


_Üç litre su(önceden kaynatılmış)


_Bir su bardağı sirke
_6-7 yemek kaşığı turşu tuzu(Tepeleme olmasın),


_10-15 diş sarımsak,


_Yarım demet maydonoz,


_Bir tatlı kaşığı Antep biberi,


Yapılışı:Sebzeleri, ikiye kesilmiş sarımsakları ve maydonozu kavanoza yerleştirin.En üstüne Antep biberini ekleyin.Ayrı bir kapta sirkeli tuzlu suyu hazırlayıp hiç boşluk kalmayacak şekilde kavanoza boşaltın.Ağzını sıkıca kapatıp serin ve ışık almayan bir yere kaldırın.Ben, havalar henüz yeterince serin olmadığı için, iki gün dışarıda bekletip dolaba kaldırdım.
......................................................................................................................................
Not:Plastik kavanoz için özürdilerim.Artık cam kullanıyorum.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Tebrik ederim, çok güzel bir site hazırlamışsınız.Her ne kadar bu yemekleri yapıp yiyemesek de siteyle avunmaya çalışıyoruz.Başarılarınızın devamını dilerim.
Not:Evinizde başka tabağınız yok mu?????

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Bir isminiz var mı acaba?:)Ayrıca neden yapıp yiyemiyorsunuz onu da bilmek isterim.Tabak konusunu da anlayamadım.Hep aynı tabakla mı çekmişim yani?

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Tabi bir de teşekkür ederim yorumunuz için.

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Tanıdım seni köftehor:)Ben de kim bu küstah diyorum:D Üniversitede okuyosun ama imla hatalarını düzeltmek için yorumunu silip tekrar yazmak zorunda kaldım.Tabak konusuna gelince;kırmızı tabak sipariş ettim:)Haftaya geliyo inş.
Naber:D:)