13 Ekim 2007 Cumartesi

Bir Sonbahar Çorbası...


Havalar iyiden iyiye serinledi.Sıcacık çorbalar imdadımıza yetişiyor neyse ki.Bu çorbayı bir yemek kitabında görmüştüm.Adını ''dul avrat çorbası'' koymuşlar.Bu ad benim pek hoşuma gitmediği için kullanmıyorum ama çorbanın lezzeti bambaşka.Sivas'ta bu çorbanın nohutsuzunu yapıyorlar.İsmi de ''düğü'' ya da ''düğürcük'' çorbası ki bu köftelik bulgurun Sivas'taki adı oluyor.

Malzemeler:
_Bir kahve fincanı yeşil mercimek,
_1/2 su bardağı haşlanmış nohut,
_Yarım kahve fincanı köftelik bulgur,
_Bir çay fincanı erişte,
_5 su bardağı su(Az gelirse eklenebilir)
_Salça,
_Tuz,kırmızı biber,nane.

Yapılışı şöyle:Yıkanmış yeşil mercimeği 5 bardak suda yarı yarıya pişmiş duruma gelene kadar kaynatın.Köftelik bulguru da ekleyip 5 dakika daha kaynatın.Bu arada ayrı bir kapta 1 yemek kaşığı salçayı margarinle kavurun ve altını kapatmadan hemen önce 2 tatlı kaşığı nane ve biraz kırmızı biber ekleyin.Bu karışımı da çorbaya ekledikten sonra hamuru da ilave edip pişene kadar biraz daha kaynatın.En son haşlanmış nohutları da çorbaya ilave edip altını kapatın.




Evde yapılmış erişte.Anneciğim sağ olsun:)

2 yorum:

Melek* dedi ki...

Ellerine sağlık ,çorba nefis gözüküyor.Bana çok değişik geldi yapmadığımız için heralde bu çorbayı.Farklı ağız tadlarına açık biri olarak denemeliyim bunu....

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

This is my best soup(Doğru yazdım mı acaba:)